Чи завжди ми враховуємо відмінності психологічного розвитку дівчинки і хлопчика? Адже ці відмінності дуже важливі і вимагають різних підходів. У 6 років хлопчики молодші від дівчаток за своїм біологічним віком на цілий рік. Фізіологічний бік сприйняття теж дещо різниться в хлопчиків і дівчаток. Доведено, що до 8 років гострота слуху в хлопчиків у середньому вища, ніж у дівчаток, але дівчатка чутливіші до шуму. У 1-2 класах у дівчаток вища шкірна чутливість, тобто їх більше дратує тілесний дискомфорт і вони гостріше реагують на дотик. А як хлопчики і дівчатка відповідають на уроках?
Хлопчик дивиться на парту, вбік, або перед собою, і, якщо знає відповідь, відповідає впевнено, а дівчатка дивляться в очі вчителю і, відповідаючи, шукають в них підтвердження їхньої відповіді, і тільки після стверджувального кивка дорослого продовжують вже більш впевнено. В запитаннях дітей прослідковується те саме. Хлопчики частіше ставлять запитання дорослим заради одержання конкретної інформації («Що ми зараз робитимемо?»), а дівчата – для встановлення контакту з дорослим («А ви до нас ще прийдете?», «Ви нам дуже сподобалися…»), тобто хлопчики більше орієнтовані на інформацію, а дівчатка – на стосунки між людьми. Чоловіки охочіше займаються пошуковою діяльністю, висувають нові ідеї, вони краще працюють, якщо необхідно принципово нове завдання, але якість, старанність або оформлення його не високі. Хлопчик може знайти новий нестандартний розвиток математичної задачі, але припуститися помилки в обчисленні і одержати в результаті «двійку». Тому мотивація до навчання у хлопчика нижча, ніж у дівчинки. Дівчата краще виконують завдання не нові, а типові, шаблонні. Вони легше виконують вимоги до старанності, опрацювання деталей. А це саме те, що вимагають в школі. Спочатку пояснюється, як треба розв
’язати задачу, тобто етап пошуку виключається, його бере на себе дорослий, а від дітей вимагають розв’язання типових задач, які розбирають на уроці. Мінімальні вимоги до пошуку новаторства, максимальні – до старанності виконання. Це добре для дівчаток, а хлопчикові треба ледь недопояснити і наштовхнути його самого на знаходження принципу розв’язку. За несприятливих умов, коли виховання не відповідає індивідуальним особливостям психіки дитини, дівчатка приймають невластиву їм стратегію розв’язання завдань і краще чи гірше розв’язують її. Хлопчики у такій ситуації намагаються вийти з-під контролю дорослого, не підкоритися йому. Тому демонстративна та часом девіантна поведінка спостерігається здебільшого у підлітків-хлопців. Дівчата, за дослідженнями психологів, легше виявляють тривогу і страх, вони менш агресивні, чутливіші до схвалення і осуду старших. Вони більше, ніж хлопці, схильні апелювати до старших у раз потреби. Емоційні вияви хлопців більше зумовлені змістом того, що відбувається, ніж його зовнішніми ознаками. Дівчата за своєю природою помітно відрізняються від хлопців здатністю тонше відчувати, виразніше виявляти свої переживання у зовнішній поведінці. Усі згадані риси не виникають самі по собі, завдяки лише вродженим схильностям. Так само одна природа не може забезпечити формування особистості мужнього, розсудливого, врівноваженого, розсудливого чоловіка. Названі риси є результатом виховання як соціального, так і сімейного.Хлопчик дивиться на парту, вбік, або перед собою, і, якщо знає відповідь, відповідає впевнено, а дівчатка дивляться в очі вчителю і, відповідаючи, шукають в них підтвердження їхньої відповіді, і тільки після стверджувального кивка дорослого продовжують вже більш впевнено. В запитаннях дітей прослідковується те саме. Хлопчики частіше ставлять запитання дорослим заради одержання конкретної інформації («Що ми зараз робитимемо?»), а дівчата – для встановлення контакту з дорослим («А ви до нас ще прийдете?», «Ви нам дуже сподобалися…»), тобто хлопчики більше орієнтовані на інформацію, а дівчатка – на стосунки між людьми. Чоловіки охочіше займаються пошуковою діяльністю, висувають нові ідеї, вони краще працюють, якщо необхідно принципово нове завдання, але якість, старанність або оформлення його не високі. Хлопчик може знайти новий нестандартний розвиток математичної задачі, але припуститися помилки в обчисленні і одержати в результаті «двійку». Тому мотивація до навчання у хлопчика нижча, ніж у дівчинки. Дівчата краще виконують завдання не нові, а типові, шаблонні. Вони легше виконують вимоги до старанності, опрацювання деталей. А це саме те, що вимагають в школі. Спочатку пояснюється, як треба розв
Магунь М.М., практичний психолог
Дев'ятниківської ЗОШ І-ІІІст.
«Белоснежка» отменяется
ВідповістиВидалитиВ одном из детских садов Швеции «отменили» мальчиков и девочек, теперь их называют общим словом из жаргона геев.
Сотрудники детского сада стараются избегать местоимений, обозначающих пол. По-шведски «он» – «han», «она» – «hon». Воспитатели используют бесполое слово «hen». Хотя в классическом шведском языке это слово отсутствует, но в жаргоне некоторых гомосексуалистов и феминисток используется. Чтобы дети «не впадали в гендерные стереотипы», воспитатели уделили особое внимание подбору детских книг, а также виду и цвету игрушек. Впрочем, куклы обладают всеми анатомическими особенностями, присущими мальчикам и девочкам.
«Общество ожидает от девочек, чтобы те были женcтвенными, милыми и красивыми, а от мальчиков – чтобы были мужественными, грубоватыми и общительными. Наш детский сад даёт детям фантастическую возможность быть такими, какими они хотят быть на самом деле», – поясняет воспитательница.
Заведующая указывает, что её задача – создать обстановку, терпимую к гомосексуалистам, лесбиянкам, бисексуалам и транссексуалам. Поэтому детям она даёт читать такие книжки, как, например, историю о двух самцах-жирафах, которые переживали, что не могут иметь детей, пока не нашли брошенное крокодилье яйцо. Почти все книги в этом детском саду рассказывают об однополых парах, одиноких родителях и детях-сиротах. Такие сказки, как «Белоснежка» или «Дюймовочка», исключены, поскольку они наполнены традиционными половыми стереотипами
А в Британии обсуждается законодательная инициатива, согласно которой 12-летним подросткам может быть разрешено пропить курс лекарств и затормозить своё половое развитие, чтобы понять и определиться со своей половой принадлежностью.
ВідповістиВидалитиЭксперты предлагают специальные препараты, задерживающие изменения, происходящие в организме детей во время полового созревания. Применение лекарств поможет отсрочить половое созревание прежде, чем у ребёнка начнут проявляться мужские или женские особенности. Специалисты утверждают, что операция по смене пола в этом случае будет менее травматичной. Также на психику ребёнка будет оказано минимальное давление.
Ранее только лицам, достигшим 16-летнего возраста, предоставлялось такое лечение. Теперь же это доступно уже в 12 лет, но только в специальной лондонской клинике расстройств половой принадлежности и лишь после того как дети пройдут необходимые обследования.
В России, согласно данным медицинской статистики, на каждые 100 тысяч человек приходится пять транссексуалов. Мировая статистика говорит о том, что чаще изменить пол хотят мужчины, у нас же, наоборот, лидируют женщины.
Комментарии (1)
РАЗНИЦА МЕЖДУ МУЖЧИНОЙ И ЖЕНЩИНОЙ
ВідповістиВидалитиВо время теннисного матча Рафаэлю Надалю и Штефи Граф задают с трибун один и тот же вопрос: "Ты выйдешь за меня?" Рафа просто посмеялся. Штефи тоже посмеялась, но на всякий случай спросила: "А сколько денег ты получаешь?" Ну, и правда, мало ли.