Працюючи з дитиною, обов’язково слід брати до уваги її модальність - спосіб сприймання і переробки інформації. Є три типи модальностей: глядач, слухач та діяч. Не враховувати модальність дитини – все одно, що переучувати лівшу. Як для вчителя, так і для батьків корисною є порівняльна інформація про дитину 6 і 7 років по кожному типу модальності окремо.
Дитина-глядач
6 років
Організований, складає іграшки, речі, слідкує за зовнішністю, у нього порядок. Одинак, стриманий, нелегко заводить знайомства, грається один, за іншими спостерігає. З задоволенням малює і пише, любить відеоігри, головоломки, розмальовки, настольні ігри, конструктори, журнали. Правильно додає і віднімає, запам’ятовує побачене.
До школи звикає повільно, важко слухати вчителя, але поведінка бездоганна. До кінця першого класу включається в шкільне життя.
7 років
Успіхи в читанні слабші, рятує зорова пам’ять, з математикою успішно. Боляче реагує на неправильну поведінку інших учнів. Гризе нігті у відповідальні моменти.
Важливо навчити його ставитись до себе не так критично.
Його предмети – орфографія (будь-яка мова), каліграфія, творчість, математика.
Дитина-слухач
6 років
На робочому місці ті ігровому – жахливий безпорядок. Для нього важливіша гра, ніж обстановка. Діти біля нього рояться, упевнено говорить і з дітьми, і з дорослими. Великий словниковий запас. Лідер рольових ігор – ролі начальника, королеви, президента. Любить дивитися телевізор, слухати магнітофон чи бавитись з мікрофоном. Мікромоторика на нормальному рівні (вирізання, розмальовування). Він там, де люди, йому потрібні співбесідники. Власні роботи не найкращі, але він завжди може пояснити, що треба робити. В школі веде себе так, як вдома.
В 1 класі легко пристосовується до шкільного читання – без проблем запам’ятовує, які букви позначають які звуки. Математика йде легко, бо швидко відтворює в пам’яті приклади додавання і віднімання. Говорить на уроках. Здатність до слухового сприймання дозволяє виконувати важкі вказівки педагога. Але йому швидко набридають завдання, де потрібна витримка.
В школу йде з радістю.
7 років
Багато спілкується, в т.ч. по телефону, імпульсивний, гарно викладає думку, фрази – як у дорослого, каліграфія не дуже, орфографічні помилки. Любить творчі гуртки. Читання – улюблений предмет, особливо вслух. Математика – рідко помиляється, але стає важче розв’язувати задачі з підручника. Легше, коли роблять приклади вголос. Задає багато питань, відволікається на будь-який шум. Важко довго зосереджуватись на зорових завданнях.
Вчитель каже: здібний, непосидючий, треба більше працювати письмово і менше говорити.
Важливо: перевіряти його письмові завдання з наступним обговоренням, може робити уроки під музику.
Предмети: читання, музика, якась частина математики.
Дитина-діяч
6 років
Навчання в 1 класі – тягар. Рухливого і чутливого дратує довге перебування у замкненому просторі, а порухатись не дають. Бурмоче, а не говорить. Вимова неправильна. Любить поштовхатись, боротись. Тому однокласники тримаються в стороні, а вчитель робить зауваження. На вулиці розкривається і стає вожаком. Є кілька близьких друзів для гри. Часто плаче.
Важко дається написання букв, неправильно тримає ручку чи сильно тисне, ледь не ломить. Букви пише задом наперед, не тої форми і розміру. Все, що потребує усидливості, дається важко. Дуже важко вчитися читати. Прості дії виконує на пальцях. Розуміє свої невдачі, але змінити не може.
В школі потрібне робоче місце, де не відволікатиме інших. Його слід постійно підбадьорювати, плескати по плечу, чи потискати руку.
7 років
Більше спілкується, фрази довші, використовує жести. Задирака. Заважає однокласникам, смикає за косички дівчат. У відчаї, якщо не встигає за дітьми. Орфографія – найслабше місце. Читає як дошкільник, водить пальцем по сторінці. Дуже любить спорт, але не любить правил гри.
Потрібні 20-хвилинні заняття з логопедом. Скласти список, що він повинен перевірити, виходячи зі школи: чи записав домашнє завдання, чи зібрав усі речі.
Немає коментарів:
Дописати коментар